En Güzel Paylaşımlar İçin Mail Grubumuza Üye Olun

SORULARLA TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
 

1)   Programın yapısı nasıl?

Program “düzen”, “kurgu” ve “yapım” olmak üzere üç kuşaktan oluşmaktadır. Kuşaklar her yıl tekrarlanmaktadır. Kuşaklar içinde her yıla özgü odak noktaları belirlenmiştir. Bu odak noktalarında belirlenen kazanımlara yönelik grup ve bireysel etkinliklere yer verilmiştir. Kuşak içinde sarmal bir yapı vardır.

2)   “Kuşak” kavramı nedir?

Birbiriyle ilişkili odak noktaları ile beceri, kavram ve değerlerin bir bütün olarak görülebildiği öğrenmeyi organize eden yapıdır. Örneğin : bir bütünü tamamlayan ve üç farklı renkten oluşan gökkuşağına benzetilebilir.

3)   “Odak Noktası” kavramı nedir?

Aynı kuşağın farklı sınıflarda sınıf seviyelerine göre değişik ve aşamalılık gösteren  ilgili anlayış, kavram ve becerilerin bir arada verildiği anlamlı bütünlerdir.

4)   Odak noktalarının sınıf ve kuşaklara göre dağılımı nasıl?

SINIFLAR   DÜZEN   KURGU   YAPIM

6.SINIF   “Düşünmeye İlk Adım”   “Düşünelim Çözelim”   “Nasıl Üretelim”
7 .SINIF   “Birimden Bütüne”   “Düşüncelerimizdeki Değişim Ve Gelişim”   “Üretiyoruz”
8 .SINIF   “Bütünden Farklılık Oluşturalım”   “Düşüncelerimizi Koruyalım”   “Üretelim Tanıtalım”

5)   Programın Vizyonu nedir?

Öğrencileri, içinde yaşadığı toplumun yarınını daha yaşanabilir hale getirmek, yaşadığı çevreyi geliştirmek, güzelleştirmek için gözlem yapan, inceleyen, sorunların farkına varan, sorgulayan, çözümler üreten, yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, düşüncelerini kurgulayarak ifade edebilen, girişimci, değişim ve gelişime açık sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler olarak topluma kazandırmak.

6)   Diğer derslerin öğretim programlarından ayrılan en belirgin özelliği nedir?

Temel bir konu öğretimi yoktur. Belirlenen odak noktalarına yönelik etkinliklerle yapılacak bir öğretimi amaçlamaktadır. Etkinlikler programda verilen uygulama esasına göre gerçekleştirilecektir. Yazılı sınav yapılmayacaktır. Bireysel etkinlikler öğrencilerin kendi istek ve merakları doğrultusunda yapılacaktır. Konu alanı sınırlaması yapılmayacaktır. Ayrıca yaratıcı düşüncelerini uyarıcı etkinlikler, bilim insanlarının biyografisi, tasarım ve buluş hikayelerine yer verilmiştir.

7) Teknoloji ve Tasarım dersinde ne anlatacağım?
 
Özel bir konu öğretimi yoktur. Dersin işlenişi kılavuzda verilen etkinliklerin sıra ile gerçekleştirilmesinde oluşmaktadır. Ancak öğrencilere teknoloji ve tasarım kavramları dersin öğrenci beklentileri, kuşaklar hakkında kısa bilgiler, etkinliklerin nasıl yürütüleceği vb bilgiler paylaşılmalıdır. Öğrencilerle 8. sınıfta patent alma süreçleri, inovasyon konuları , sırası geldikçe de bilim insanlarının biyografileri, tasarım ve buluş hikayeleri yönelik çalışmalar paylaşılmalıdır. Öğrencilere paylaşılan konularla ilgili neler beklendiği açıkça anlatılmalıdır.

8) Yıllık öğretim planlanması nasıl olacaktır.

Teknoloji ve tasarım dersi yıllık planı zümre öğretmenleri tarafında öğrencilerin öğrenme düzeyleri ve çevresel faktörler dikkate alınarak yapılır. Kuşakların sıralaması değiştirilemez. Öğrencilerin tasarımlarını gerçekleştirmeleri için yeterli süre verilir. Kuşaklar için azamı süreler öğretim yılı başında belirlenir. Düzen ve kurgu kuşağı etkinlikleri 1. dönem, yapım kuşağı 2. dönemde gerçekleştirilir. Ayrıca kuşak içinde öğrencilerin bireysel etkinliklerini gerçekleştirmede kaydedecekleri aşamaların zamanı zümre öğretmenlerince planlanır. Öğrencilerin çalışmaları bu planlama doğrultusunda takip edilir. Bu amaçla kılavuz ekinde verilen etkinlik sırası ve süreler dikkate alınır.

7)   Kuşaklar içinde nasıl bir sarmallık vardır?

Düzen kuşağında öğrenciler; temel tasarım kavramlarının farkına vararak 6. sınıfta hazır birimden özgün bütünler oluştururlar. 7. sınıfta değişkenliği olmayan geometrik şekillerden birimler oluşturarak bütüne giderler. 8. sınıfta ise yine değişkenliği olmayan geometrik şekilleri kullanarak birim elde ederek birimlerden düzen oluşturma sürecinde renk ve yön kavramlarını yansıtan uygulamalar yaparlar.
değişkenliği olmayan şekiller için tıklayınız.
Kurgu kuşağında öğrenciler: merak ve hayal ettikleri ile değişmeyi, gelişmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak 6. sınıfta yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini kurgularlar. Fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler. 7. sınıfta çözüme yönelik düşüncelerindeki değişimi ve gelişimi fark ederek kurgularını başkalarının doğru anlaması için gerekli özellikte çizerek ve yazarak ifade ederler. 8. sınıfta ise düşüncelerini ifade eden kurgularını nasıl yasal koruma altına alacaklarını göz önüne alarak yazarak ve çizerek ifade ederler.

Yapım kuşağında öğrenciler: çözüme yönelik düşüncelerini ve geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarırlar. 6. sınıfta sorunun tanınması ve çözümün gerçekleştirilmesinde tasarım sürecini kavrarlar. 7. sınıfta bireysel tasarım süreçlerini gerçekleştirirler. 8. sınıfta tasarımlarını tanıtmaya (inovasyon) yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler.

   Kuşaklar içinde yer alan etkinlikler nasıl ve nerede gerçekleştirilecektir?

Her kuşağın bireysel etkinliklerine geçmeden önce sınıf içi grup etkinlikleri programın öngördüğü şekilde yapılacaktır.

Düzen kuşağındaki bireysel etkinlikler sınıf içinde yapılacaktır. Kesinlikle öğrencilerin evde yapmasına izin verilmeyecektir.

Kurgu kuşağındaki bireysel etkinliklerde yapılan çalışmalar ders saatleri dışında da yapılabilir ancak yapılan çalışmalar haftalık olarak sınıfça paylaşılacak ve her aşaması tartışılacaktır. Öğrencilerin başlangıçta taslak olan çalışması sınıf içinde yapılacak sorgulamalarla geliştirilecektir.

Yapım kuşağında öğrenciler tasarım sürecindeki aşamalarında gerçekleştirmede rehberlik yapılır. Tasarımlarını gerçekleştirmede işlikteki imkânlarda müşterek yararlanır. Tasarımın yapımında öngördüğü özel işlemler  için çevrenin imkanlarından faydalanılır. Öğrenciler kuşaklarda ortaya çıkan ürünlerini teknoloji ve tasarım panosunda sergilemeleri için cesaretlendirilecektir.

Etkinlik Hazırlama Şablonu İçin Tıklayınız

AŞAĞIDAKİ YAZILARA TIKLAYARAK KUŞAKLARLA İLGİLİ BİLGİ ALABİLİRSİNİZ
DÜZEN KUŞAĞI  VE  DÜZEN KUŞAĞI ÖRNEK ÇALIŞMALAR
KURGU KUŞAĞI  VE KURGU KUŞAĞI SUNUSU
YAPIM KUŞAĞI -- YAPIM KUŞAĞI SUNUSU 
 


 E-MAİL GRUBUMUZA ÜYE OLUN

 
Bu E-mail Grubuna Nasıl Üye Olunuyor?

Üye olmak çok basit, aşağıdaki "e-posta" yazan yerin önündeki boşluğa e-mailinizi yazın ve "kayıt ol"a tıklayın, bu işlemden sonra e-mailinize bir onay mesajı gidecektir. E-mailinizi açın ve oradaki onay adresine tıklayın. Hepsi bu kadar :)

 
E-posta:
 

 

 


                                                                
                   
teknoloji ve tasarım dersi

 

 

 

 

 

 

 

Görünmezlik Teknolojisi İnanılmaz Bir teknoloji Gelecek Teknolojisi Böyle Bir Yatak Yok  Tuhaf Bir Robot Kağıt Gibi İnce Ekran Türk Mucit/Cem Yılmaz Elektrik Elde Etme Yöntemi İlginç Sıvı Vantilatör Yapımı Ağaç Motoru Araba Nasıl Yapılır? Çanta Bisiklet Kendi Kendini Karıştıran Bardak İçecek Reklamı yaratıcılık Yazı Tahtasına Son Brooklin Köprüsü Helikopter Maketi Alfa Romeo Kardan Adam Kağıttan Lamba Kağıt Kesme Sanatı Zeka Testi Biz Türkler (Yazı) Hangi gün doğdunuz? MSN İfadeleri Kim 500 Milyar İster? oyun Hazır Mesajlar IQ Testi Avatarlar Avatarlar Windows Atasözleri İnterneti Türkler Bulsaydı Telefon Şakaları Komik İsimler KARAKALEM Programı İnternet Çılgınlığı  Muhteşem Bir GOLLL Bowling Topu Matematik Formülü Domino Taşları Yer Değiştirme Araba Resmi Çizim Sanatı Daktilodan Bilgisayara Gül-ü Terk Ebru Çalışması Göz Yanılgısı 3G Teknolojisi (KOMİK) REHBERLİK Ders Çalışırken Yanlış Çalışma Test Çözme Teknikleri ODTÜ Robot Sürüsü Elektrik Nasıl Elde Edilir? TV'den Playstationa Teknoloji Şovu - Yeni Teknolojiler Telekom'dan Hızlı İnternet Yeni Nesil İpod 3G Teknolojisi Nedir? Güneş Enerji ve Gece Uçuşu İnsan Hakları Bildirisi Yeryüzünün Enleri Neden Çok Yaşa Denir? Bunları Biliyor Musunuz? Kavramlar EBRU SANATI video Çiçeklerin Dili Trafik İle İlgili Bilgiler Güneşin Hiç Batmadığı Yer En Büyük Sayı Sineklerin Tavanda Yürümesi Elektrik Faturası Nasıl Düşer? Suyumuza Sahip Çıkalım Kağıt Nasıl Yapılır? İnternette Arama Yapma Gelire Göre Aş Hayvanların Şaşırtan Özellikleri Küresel Isınma ve Hayvanlar (VİDEO) Atatürk Bilim ve Teknoloji Öğrenim Hayatı Eğitim DOWNLOAD İlköğretim Planlar  Online Kütüphaneler İl İl Türkiye Haritası Origami İstanbul Proje Bayramı Matematik Formülü  OKS TABAN PUANLARI OSS SORU ve CEVAPLAR Hızlı Okuma Testi E MAİL GRUBUMA ÜYE OL Teknoloji ve Tasarım Dersi Program Uygulama Esasları DÜZEN KUŞAĞI 6. Sınıf Düşünmeye İlk Adım 7. Sınıf Birimden Bütüne 8. Sınıf Bütünde Farklılık KURGU KUŞAĞI FORUM Aşk Hazır / SMS Mesajları  Anneler Günü Hazır / SMS Mesajları 6 - 7 - 8. sınıflar 2007 - 2008 Yıllık Planlar Teknoloji ve Tasarım Zümresi 2007 - 2008  Yıllık Çalışma Takvimi SORULARLA TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETİM PROGRAMI Programın Yapısı Nasıl? Kuşak Kavramı Nedir? Odak Noktası Kavramı Nedir? Programın Vizyonu Nedir? Diğer Derslerden Ayıran Fark Nedir? Teknoloji ve Tasarım Dersinde Ne Anlatacağım? Yıllık Plan Nasıl Olmalıdır? Kuşaklar Arasında Nasıl Bir Sarmallık Vardır? MAKETLER Albert Einstein (Aynştayn) Alfred Bernard Nobel Archimedes (Arşimet) Daniel Gabriel Fahrenheit Enrico Fermi  Evangelista Torricelli Farabi Galileo Galilei  Hezarfen Ahmet Çelebi İbni Sina İsaac Newton James Watt Leonarda Da Vinci Louis Pasteur (Pastör) Samuel Finley Breese Morse Edison Wilhelm Conrad Röntgen Wright Kardeşler Teknoloji ve Tasarım Dersi ile İlgili Videolar  Teknoloji ve Tasarım Dersi  Plan Form Belgeler Enteresan Buluşlar Dersimizle ilgili Linkler Tasarım, Tasarım Süreci Tasarım İlkeleri Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu Teknoloji ve Tasarım Dersi Program Anlayışı Düzen Kurgu Yapım Kuşakları Arası İlişki DÜZEN KUŞAĞI  KURGU KUŞAĞI YAPIM KUŞAĞI Buluş - Patent Nedir? Gelecek Teknolojisi (video) Yumurta Soyacağı İlginç Küpeler Kahve Köpükleri Geleceğin telefonları  Nereden Nereye Geldik Puzzle Koltuk (İlginç) Kağıt Gibi İnce Ekran Kağıttan Lamba ORİGAMİ Kağıt Kesme Sanatı Elektrik Kablosu Tarih Oluyor Kitaptan Tasarımlar Elektrik Elde Etme Yöntemi Geleceğin  Bilgisayarı İlginç Heykeller Akıllı Terlikler İlginç Tasarım Kağıttan DEV Kayık Radyolu Gözlük Bırakın Emeklesinler İlginç Heykeller Teneke Kutudan Kamyon Yapımı İcatlar ve Buluşlar Tarihi Hayatımızı Değiştiren İcatlar Uçağın İcadı Tekerleğin İcadı Lokomotifin İcadı Radyonun İcadı Bilgisayarın icadı Edison ve Ampul Pusulanın İcadı Buluş - Patent Nedir? Barometrenin İcadı Kağıdın İcadı Telefonun İcadı Graham Bell'in ilk telefon taslağı Çin'in Bilimsel ve Teknolojik Gelişimi

Domain